Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat je misschien vragen hebt over je verzekeringen of andere zaken. We hopen dat je antwoorden vindt in deze veelgestelde vragen. Heb je na het lezen van de veelgestelde vragen nog steeds vragen? Neem gerust contact met ons op!

Vragen?

We helpen graag.

Rick Mepschen vrijstaand

Algemeen

Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?  

De makkelijkste manier om dit te wijzigen is om je nieuwe rekeningnummer te mailen naar mail@vrieling.nl. Als er een andere betaaltermijn gewenst is dan mag dat erbij worden vermeld.

Hoe kan ik mijn verzekeringen opzeggen?  

Om je verzekeringen op te zeggen kun je een schriftelijke opzegging opstellen en mailen naar mail@vrieling.nl of je vast adviseur. Let op! Voor alle verzekeringen geldt dat deze na een jaar, dagelijks opzegbaar zijn met een opzegtermijn van een maand. Houdt hier rekening mee bij het afsluiten van een nieuwe verzekering. Voor verkoop of andere zaken waarbij er geen verzekerd belang meer is, geldt deze opzegtermijn uiteraard niet.

De incasso komt op de eerste van de maand niet uit. Mag dit ook op een andere dag van de maand?  

Dit is helaas niet mogelijk. Mocht het echt niet lukken om op de eerste van de maand te betalen, neem dan vooral contact met ons op. Dan kijken wij samen naar de best passende oplossing.

Autoverzekering

Mag ik rijden met een medische aandoening zoals een gebroken been?

Of dit mag, hangt af van het besluit van de behandelende arts. De arts kan bepalen of je in staat bent om een voertuig te besturen. Je moet in staat zijn om zonder problemen een voertuig te kunnen besturen.

Voor hoeveel mensen geldt de Schadeverzekering voor Inzittenden 

De SVI biedt dekking voor alle inzittenden inclusief bestuurder die plaatsnemen op een wettelijk toegestane zitplaats. Dit is een zitplaats met een eigen gordel.

Is de Schadeverzekering voor Inzittenden alleen voor passagiers?  

Nee! De Schade Verzekering Inzittenden (SVI) geldt ook voor jou als bestuurder. Bij een ongeluk met blijvend letsel zal deze verzekering een uitkering doen voor bijvoorbeeld een traplift of andere aanpassingen in de woning.

Mag ik mijn auto uitlenen?  

Ja! Dit mag, maar degene aan wie de auto wordt uitgeleend moet wettelijk voldoen aan de eisen om in Nederland te mogen rijden. Daarnaast is het van belang dat je zelf het meeste in de auto rijdt. Mocht de persoon aan wie je de auto uitleent toch schade rijden, dan zal dit wel ten koste gaan van je schadevrije jaren.

Motorverzekering

Ik krijg buiten kantoortijd een motorrijtuig op naam. Hoe kan ik deze dan verzekeren?  

Zorg ervoor dat je contact met ons hebt opgenomen voordat je met de motor de openbare weg op gaat. Hiermee voorkom je dat je onverzekerd op pad gaat. Om een motorrijtuig te verzekeren zijn wij een kenteken en meldcode nodig. Mocht dit niet lukken: Buiten kantoortijd zijn wij telefonisch bereikbaar op het algemene nummer. Bij het antwoordapparaat kies je de keuze om het voertuig in dekking te nemen om in contact te komen met een adviseur.

Reisverzekering

De kinderen gaan zonder ons op vakantie. Zijn zij dan wel verzekerd?  

Ja! Kinderen die gemeld worden op de reisverzekering zijn ook verzekerd als zij afzonderlijk op reis gaan. Voor hen geldt dezelfde dekking als voor de ouders. Kinderen zijn verzekerd tot 27 jaar zolang zij thuis wonen of voor studie uitwonend zijn.

Mijn groene kaart is wit, klopt dit wel?  

A.S.R. heeft er sinds 2021 voor gekozen om de groene kaart in vervolg af te drukken op een wit A4. Deze wordt in veel landen al geaccepteerd, maar mocht je een verre reis maken dan kun je contact opnemen om alsnog een groen exemplaar te ontvangen.

Krijg ik nog een reispasje bij mijn reisverzekering?  

Sinds 2021 wordt de reispas niet langer aangeboden. In plaats daarvan is het verstandig om het pechhulpnummer op te slaan in je telefoon of om deze op papier mee te nemen. Het pechhulpnummer vindt je op het polisblad van de reisverzekering.