Robert Nijman neemt afscheid van zijn team maar niet van Vrieling

Robert Nijman is geen onbekende in het verzekeringswezen. Voordat hij bij Vrieling kwam, werkte hij als relatiebeheerder, pensioenspecialist en hypotheekadviseur. Bij Vrieling begon hij als teamleider van de binnendienst en 4 jaar later als teamleider van de relatiebeheerders in het zakelijke domein. Na negen jaar kijkt hij met veel plezier terug, maar beseft ook dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. Als projectleider Digitaal Fit gaat hij zich bezighouden met een van de pijlers waar Vrieling waarde aan hecht: digitaal fit zijn.

Digitaal fit 

“Door COVID-19 werden wij, net als veel andere bedrijven ons heel bewust van het belang van de digitale processen. Thuiswerken werd de norm. Zomaar binnenlopen op kantoor veranderde naar meer mails in de inbox. Digitaal fit, mentaal fit, job fit en fysiek fit,” somt Robert op, “Dat zijn de vier pijlers die Vrieling hoog in het vaandel heeft staan. Als je werk doet wat je leuk vindt en goed kunt, fysiek fit bent én je een weg kan banen in de digitale wereld, dan draagt dit positief bij aan je welzijn.” 

Kenniswerkers

“Vrieling is een kennisorganisatie. Wij adviseren onze klanten op basis van recente maatschappelijke ontwikkelingen en trends. Daarnaast krijgen wij als intermediair (tussenpersoon) veel informatie vanuit verschillende verzekeraars met wie wij samenwerken,” vertelt Robert. “Als we niet op pad zijn naar klanten, dan vindt het werk vanachter het beeldscherm plaats. Als je veel mails, oproepen en andere meldingen krijgt, raak je snel afgeleid. Ik probeer als projectleider Digitaal Fit de nadruk te leggen op focus en efficiëntie. Hoe kunnen wij zonder vaak afgeleid te raken onze klant helpen? Dat begint naar mijn idee bij het efficiënt inrichten van de interne communicatie.” 

Uitleg aan collega's

“Vroeger was ik al geïnteresseerd in digitale ontwikkelingen. Ik kocht gadgets, verdiepte me in softwaretooling en leerde mijzelf handig werken aan. Ook het continu verbeteren zit in mijn bloed. Recent heb ik het boek Focus AAN/UIT van Mark Tigchelaar gelezen,” benoemt Robert, “Maar die affiniteit met de digitale wereld heeft niet iedereen, en dat begrijp ik. Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die hier helemaal niet mee bezig zijn en dan is het een grote stap om alle online processen eigen te maken. In mijn nieuwe functie help ik anderen om vragen te stellen als ze ergens tegenaan lopen. Waarom lukt het niet en hoe kan het beter? Als je informatie online makkelijker kunt vinden, dan scheelt het veel zoektijd. ‘Digitaal fit worden’ is zo gek nog niet.” 

Meer informatie over digitale fitheid? Bekijk digitalefitheid.nl