Hoe werken wij samen met verzekeraars?
We werken onafhankelijk en hebben geen verplichtingen naar specifieke verzekeraars. Zo kunnen we altijd kiezen voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Dankzij ons eigen volmachtbedrijf schakelen we snel en bieden we maatwerk. Met heldere reactietermijnen houden we het overzichtelijk voor jou.
Ongebonden en onafhankelijk advies
Wij zijn een ongebonden bemiddelaar. Dat wil zeggen, dat wij geen enkele contractuele verplichting hebben om te bemiddelen in de producten van een bepaalde aanbieder (verzekeraar). Uit de vele aanbieders in Nederland selecteren we regelmatig de partijen met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Liever een overzicht? Op verzoek delen we graag welke verzekeraars wij meenemen in ons advies.
Vrieling Assuradeuren
Vrieling Assuradeuren B.V. is een zogenaamde “huisvolmacht”. Dit houdt in dat zowel Vrieling Verzekeringen B.V. als Vrieling Assuradeuren B.V. deel uitmaken van dezelfde groep: Vrieling Adviesgroep.
Vrieling Assuradeuren heeft een volmacht van een aantal verzekeringsmaatschappijen. Dit betekent dat wij van een aantal verzekeraars de bevoegdheid hebben gekregen om zelf verzekeringen te accepteren en schadeclaims af te wikkelen. Zo houden we de lijnen kort en kunnen we, waar mogelijk, maatwerk leveren. Is een product gelijkwaardig? Dan kiezen we voor een verzekering die via onze volmacht loopt.
Reactietermijnen: wat kun je van ons verwachten?
We willen dat je precies weet waar jij aan toe bent. Daarom hebben we duidelijke reactietermijnen opgesteld. Bij de meeste vragen geven we snel antwoord. Soms schakelen we de verzekeraar in, bijvoorbeeld bij een specifieke offerte. Dat kan wat meer tijd kosten.
Komt de vraag buiten werktijd bij ons binnen? Dan begint de reactietermijn op de eerstvolgende werkdag. Hebben we extra informatie nodig, dan laten we dat weten. Bij onverwachte vertragingen houden we jou natuurlijk op de hoogte.
Onze reactietermijnen
Hieronder is te vinden hoelang het maximaal duurt voordat je een reactie van ons krijgt:
Dienst |
Verloopt via |
Processen van de dienst |
Reactietermijn |
Informatie over verzekeringen |
Vrieling Verzekeringen |
Offertes nieuwe verzekeringen |
1 - 3 werkdagen |
Vrieling Verzekeringen |
Offertes nieuwe auto op bestaande polis |
1 - 3 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Voorlopige dekking |
1 - 3 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Vraag over een nieuwe aanvraag |
1 - 10 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Vraag over een bestaande polis |
1 - 10 werkdagen |
|
Aanvragen en wijzigen van verzekeringen |
Vrieling Verzekeringen |
Verwerken van een nieuwe aanvraag |
1 - 10 werkdagen |
Vrieling Verzekeringen |
Het verwerken van wijzigingen |
1 - 10 werkdagen |
|
Verstrekken van verzekeringstechnische documenten |
Vrieling Verzekeringen |
Polisblad van een nieuwe verzekering incl. bijlagen |
1 - 10 werkdagen |
Vrieling Verzekeringen |
Polisblad van een wijziging |
1 - 10 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Polisblad van een beëindiging |
1 - 10 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Naverrekening |
1 - 10 werkdagen |
|
Schadebehandeling |
Verzekeraar |
Schade melden per telefoon |
Tijdens gesprek |
Verzekeraar |
Schade melden per post |
1 - 5 werkdagen |
|
Verzekeraar |
Uitkeren schadebedrag (na ontvangst van het expertiserapport) |
1 - 5 werkdagen |
|
Verzekeraar |
Behandelen schadedossier |
1 - 10 werkdagen |
|
Klachtenbehandeling |
Vrieling Verzekeringen |
Inschrijven klacht |
1 - 3 werkdagen |
Vrieling Verzekeringen |
Ontvangstbevestiging (wanneer van toepassing) |
1 - 5 werkdagen |
|
Vrieling Verzekeringen |
Afhandeling klacht |
1 - 15 werkdagen |
|
Is afhankelijk van het type en de omvang van de klacht) |