Nieuws

04-04-2013

Klanten geven Vrieling in 2012 een 8,3

Elk jaar houdt Vrieling Adviesgroep een tevredenheidsonderzoek onder haar klanten. In 2012 hebben 539 klanten (30% van de ondervraagden) een vragenlijst ingevuld. In vrijwel alle gevallen is het (gemiddelde) eindcijfer een 8 of hoger. Naast de vele complimenten zijn er uiteraard ook verbeterpunten binnengekomen. Bij alle vragen die gemiddeld een 8 of lager krijgen onderneemt Vrieling actie.

De doelstelling van Vrieling is om door de klant gewaardeerd te worden met minimaal een 8,5. In 2012 kwam de gemiddelde score uit op een 8,3. Een resultaat om trots op te zijn. Maar ook een resultaat dat in 2013 de lat nog hoger legt, om toch die 8,5 te halen.

Gerrit Jan Vrieling: “Veel klanten geven in het onderzoek aan dat ze tevreden zijn omdat ze goed en vlot worden geholpen door onze medewerkers. Ondanks de vele positieve reacties is hier en daar ook een kritisch geluid te horen. Zo geeft 25% van de klanten aan dat ze meer via internet willen doen. Bijvoorbeeld het afsluiten van een verzekering of het wijzigen van gegevens. Ook wil 50% van de deelnemers inzage in het verzekeringsdossier. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een online klantenportaal. Als dit klaar is voldoen we aan deze en andere wensen.”

Het klanttevredenheidsonderzoek van Vrieling bestaat uit twee delen. Het algemene onderzoek is gehouden onder particuliere en zakelijke klanten van de bedrijfsonderdelen (recreatie)verzekeringen, hypotheken en makelaardij. Daarnaast hebben klanten die een schade hebben gehad hun mening gegeven over de schadebehandeling. Omdat Vrieling een eigen schadeafdeling heeft, worden schades snel afgehandeld. De schadeafhandeling wordt dan ook beloond met een 8,5.

Bekijk hier het complete rapport.